Tags

, , , , , , ,

Ik ben niet de enige die van katten houdt. Veel fotografen vinden de kat een prachtig dier en door de tijd heen zijn er dan ook veel modereportages geschoten met deze beestjes.

Reportage met Karen Elson van Steven Meisel (Vogue USA, 2010)

Life magazine (datering onbekend- ergens tussen 1860-1970)

Steven Meisel, 2005

Zwarte kat als onderdeel van een bruidsmodeshow, 1945

Harper’s Bazaar, 1958

Vogue, 1962

Alle prachtige plaatjes ten spijt, ik kan werkelijk niets bedenken waarom mijn eigen katten fashionable zouden zijn. Integendeel, hoewel ze hartstikke lief en mooi zijn, dragen ze beslist niet bij aan een fashionable look. Haarvrij de deur uitgaan is een ambitie die ik maar opgegeven heb (hoe doen die modellen dat???) en het leukste speelgoed zijn mijn oorbellen of haarspelden. Mijn kat Mini jat al mijn haarelastiekjes en de enige link met mode die mijn poezen hebben, is dat de schone was in mijn kledingkast de allerbeste plek is om te liggen. En nieuwe schoenendozen zijn het leukste speelgoed.

Desalniettemin: als een van de beestjes me met een schattig bekje aankijkt en een zielige mauw laat horen, smelt ik. Dan maar wat minder fashionable. Met kattenharen.

